Vil ikke spise morgenmad

9. november 2017

Alder:
7 mdr.

Vil ikke spise morgenmad

Hej Helen!

Jeg har forsøgt at følge de råd du har givet mig i dit sidste brev. Jeg har trappet amningen midt om natten ud og dette har givet os begge bedre nattesøvn. Jeg giver hende også vand at drikke til måltider midt på dagen. Dog synes jeg stadig at appetitten er ikke helt overvældende.

Jeg har dog haft problemer med at trappe amningen om formiddagen ud, fordi vi er stødt ind i problemer med morgenmaden.

Min datter nægter at spise alt det grød jeg har tilbudt hende om morgen, hun vil ikke engang prøve det første ske grød. Jeg har prøvet med forskellige typer grød, forskellig topping med frugt, både hjemmelavet og færdiglavet grød. Hun vil ikke sidde med frugt om morgenen, ...

Annonce

... med smider det på gulvet med det samme. Hun kan spise en lille stykke bolle med smør, men det er det.

Til mellemmåltid kl. 9 kan hun spise max 2 skeer frugtmos og dette også med megen overtalelse. Jeg ikke haft mod at droppe amningen før formidagsluren, da det er rigtig mange timer mellem tidlig morgenamning (kl. 5) og frokost kl 12.30 uden mad når hun intet har spist til morgenmad. Hun ammer for resten meget fint om formiddagen.

Hvad skal jeg gøre for at bedre kunne følge din dagsplan og hvordan kan jeg forbedre vores morgenmad rutine? Skal jeg lade være med at amme hende om formiddagen på trods af at hun ikke har spist noget til morgenmad og mellemmåltid?

Med venlig hilsen
A.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!